Oj oj oj...

.... här händer det grejer.

Ja jag skulle på ett vanligt besök hos barnmorskan i tisdags..detta besök slutade med att jag skulle bege mig till forlossningen för vidare koll. Och resultatet blev att jag läcker för mycket protein i urinen samt att mitt blodtryck inte är jätte bra vissa gånger. Detta betyder kort och gott att jag har fått havandeskapsförgiftning, en mildare from tror jag. För det är inte så akut att de vill ta ut bebisen direkt.

Detta hände som sagt på tisdagen.. Ett nytt vändningsförsök skulle ske på torsdagen,men blev på onsdagen i stället.. å precis som det förra försöket så ville inte busungen vända på sig... Så jag frågade om det gick att besöka röntgen för att se om jag kan föda i säte... NEJ, det kunde jag inte. Så det ända alternativet som finns kvar då är att göra ett kejsarsnitt.. Å som ni vet, det sista jag vill. Men det är bara att inse fakta. Å för att jag har den här sjukdomen i kroppen så kommer snittet att bli av på torsdag den 28 Juli.. Asså jag kan inte fatta det, jag ska bli mamma då... Å jag hoppas och ber för att allt kommer att gå bra.. Att bebis är frisk och lever när den kommer ut.. Att jag klarar av detta?? En piss i havet kanske, men snittet kommer göras i norrköping, tyvärr, det är ju alltid skönt att vara på hemmaplan när man ska göra såna grejjer... Men de hade visst fullt upp här.. Å planerade snitt ska göras i norrköping... Men man tycker ju ändå att man kunde fått lite dispans eftersom jag ändå ligger här...

Ja, nu är det väl bäst att återgå till vilandet... Jag ska väl inte klaga över att ligga här egentligen.. Man blir ju enormt uppassad.. Inte nåt jag är speciellt van vid :)

Hade bra alla vänner

Kram Frida

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nej vad trist... men du Frida, det kommer gå jättebra! Skönt ändå att veta ett datum. Madeleine är född med kejsarsnitt, akut snitt men jag hade hellre föredragit planerat snitt. De är så duktiga alla läkare och barnmorskor så allt kommer gå bra, det är jag säker på!



Lycka till nu! Tänk att om ca 1 vecka håller du din bebis i famnen!



Kram!

2011-07-22 @ 22:55:35
URL: http://anglarohjartan.blogspot.com
Postat av: Sara Sjöberg

Men älskade vän!

Din bebis verkar redan busa med dig, vänta bara tills den kommer ut...

Förstår att norrköping inte lockar, men som sagt du är i goda händer... Jag är ledig den 28, o kommer tänka på dig hela dagen...Och dagen efter ska jag på UL o se hur min pys mår... Du ska veta att jag tänker på dig... Kram

2011-07-22 @ 23:00:58
Postat av: Josefin

Hej frida. Tänka sig att du ska bli mamma nästa vecka :) synd att lillen inte vill vända på sig och jag hoppas allt kommer gå bra. vet att du klarar detta galant!! mvh Josefin

2011-07-23 @ 10:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0