Studenten

Ja den 10 juni var det då dags för studenten för Mattias. Vi åkte ner på torsdagskvällen och sov på ett hotell i Markaryd. Det var skönt att inte behöva köra hela vägen ner på en gång. Hotellet var fint, det dög absolut för att enbart sova en natt. Vi åkte vidare mot kristianstad där vi först besökte min farmor..Hon ville ju se magen :). Kl 13 var det dags för studenterna att springa ut. Vi samlades ett helt gäng och väntade på honom. Vädret var med oss oxå.. Helt perfekt egentligen, inte för varmt men ändå soligt. Det kunde man absolut inte tro när vi körde ner dagen innan.. Då var det allt annat än soligt, ja gud vad det regnade..


Här har vi honom... Fri från skolan :)




Ja som traditionen säger så var det dags för en åktur genom stan...


Ja efter en tripp genom stan kom den trötte studenten hem och det var dags för att inta lite mat.. Å de som fick och ville drack ju då även en del starka drycker.. Patrik gav mig en öl...Men NEJ tack säger jag..Äckligt att bara lukta på den.. :)


När Patrik har kameran i högsta hugg, ja då är det självklart bilar som är i centrum... Ser ganska tufft ut måste jag säga med alla fina bilar på rad....



.....två fick dock inte plats.

Minglet fortsätter i det underbara kvällsvädret...



Studenten med sin goa tjej... :)

Ja festen fortsatte. Å den blev inte av det lugnaste laget direkt. Jag har inte varit med om ett sådant fylleslag på länge.. Å det är ännu jobbigare att se på alla fulla människor när man själv är nykter. Taxin ringes.. för in till stan det skulle dom...Det dröjde innan de väl kom iväg.. men gud så skönt vi tyckte det var när det hade kommit iväg..Lugnet lade sig och vi som var kvar kunde andas ut och sitta och mysa och prata i soffan..

Tack säger vi från Östergötland för en mycket trevlig student fest..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0