Nyår på Nya Sörby

Ja då var det ett nytt år igen. Tiden går så himla fort. Förra året var man gravid med lillskrutt å nu finns hon här och har firat sitt första nyår. Vi fick ju dock fira utan pappan.. Han fick ha kvar hemma stackarn, helt genomförkyld var han. Det kändes konstigt att vara utan honom, å väldigt tråkigt. Lite jobbigt oxå att ha hand om Moa själv en hel kväll när det skulle styras lite. Men det gick ganska bra ändå. Ja som sagt så spenderades nyår detta året oxå på nya sörby. Mycket trevligt var det allt. Maten hade alla lyckats jättebra med. Trerättersmiddag hade vi, varje lag stod för sitt. Funkar bra faktiskt! Det är spännande att se vad dom andra har hittat på. Smidigt gjorde vi oxå för oss, vi hade engångstallrikar till för-och efterrätt. Blev inte så mycket disk då alla fall.. Jag stannade å dansade lite efter tolv alla fall, men sen vaknade Moa av någon anledning å var jättearg å ville ha mat, så då bestämmde jag mig för att åka hem.. Men klockan var ändå nåt efter ett när jag åkte, så det va ju inte allt för tidigt. Det lilla livet har nämligen börjat att vakna efter några timmars sömn. Om hon somnar vid nio-tio så vaknar hon typ vid fyra å vill ha mat.. Å det har hon inte gjort sedan hon var typ två månader. Så jag tänkte börja med gröt på kvällarna. Det kan ju va så att hon inte blir tillräckligt mätt. MEN det kan även va att det är två tänder på g. Jo visst vet ni. Såg dom små på nyårsafton.. Två st i underkäken.. Kanske därför det har gjort nåt fruktansvärt ont i tutten när hon bitit till några gånger. Då blir man inte alls glad på sitt barn. Aj Aj Aj!!! Vi ska till bvc på onsdag så vi får se vad hon säger om allt... Tack å hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0